Khamis, 29 Disember 2011

Cool - Pejabat Harley Davidson di India


Serang pejabat Harley Davidson pula!

Harley Davidson telah meletakkan menyasarkan India sebagai target market mereka pada tahun 2010. Justeru pihak Harley Davidson telah memilih untuk membina ibu pejabat mereka di Gurgaon, pusat yang terkemuka di negara perindustrian dan kewangan. Morfogenesis, sebuah firma seni bina yang memenangi anugerah telah dipilih untuk membina projek tersebut.

Warna syarikat, model motosikal, dan bahagian-bahagian tertentu di dalam pejabat telah direkabentuk untuk mencerminkan jenama Harley Davidson.

Ruang ini juga diwujudkan untuk membentuk hubungan pekerja secara semula jadi dan lebih erat. Dalam usaha untuk mewujudkan suasana kerja yang interaktif, ruang pejabat telah diilhamkan untuk menjadi satu, bersatu, ruang yang ketara dengan kandang padat yang akan membuka dan mengubah ke dalam ruang perhimpunan.

Walaupun ruang bertujuan untuk menyampaikan jenama Harley Davidson, terdapat beberapa penekanan yang diberikan untuk membawa masuk beberapa elemen rekabentuk tempatan. Salah satu ciri itu jaalis, atau seksyen dinding berlubang bahawa ruang berasingan pada masa yang sama menjaga privasi dan konsep terbuka pada masa yang sama.



Laporan asal officesnapshots

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...